Відомо, що для підвищення інтересу до вивчення іноземної мови необхідне залучення додаткових засобів.  Таким чином, якщо, крім урочних видів діяльності, учні будуть залучені до позакласної роботи з предмета, то в них підвищується мотивація, інтерес і, відповідно, якість знань. 

     Відомо, що мотивація - це сукупність внутрішніх і зовнішніх рушійних сил, що спонукають людину до діяльності. Мотивація учнів підвищується, якщо дотримуються такі умови:

1) Надання цікавої інформації.

     Щоб заохочувати учнів до творчої позакласної роботи, необхідно забезпечити їх різноманітним матеріалом країнознавчого, літературного, ігрового характеру. Масові форми позакласної роботи мають при цьому величезне значення.

2) Добровільність.

    Ця умова обовязкова. Зазвичай рівень позакласних заходів буває значно вищим за середній рівень уроку. Можливість творчо­го змагання стимулює найвищу інтелектуальну і мовну активність учнів. Прагнення помірятися своїми силами, перевірити знання, уміння, навички у змаганні з друзями, нести відповідальність за команду, бажання заслужити схвалення однолітків, можливість дізнатися про що-небудь нове, з користю для себе провести дозвілля надають діяльності учнів під час проведення свята усвідомлено вмотивованого характеру.

 3) Доступність.

   Важливо, щоб тема заходу була цікавою, актуальною, відповідала виховним завданням і культурним запитам учнів. Мовний матеріал повинен бути настільки доступним, щоб учні могли спиратися на отримані ними знання з англійської мови і водночас набувати нових.

 4) Інтерактивність завдань.

     Коли учні виконують інтерактивні завдання, це перевіряє і збільшує їхній активний словник, а також удосконалює мовні навички.

   Найбільш ефективним є проведення позакласних заходів як підсумкових після вивчення певних тем. Учитель обирає їхню форму і тематику з урахуванням вікових та інших особливо­стей конкретної групи учнів. Для дошкільників і учнів молод­ших класів такі заходи зазвичай проводяться у формі вікторин, конкурсів, ранків.

    Засвоєнню знань, формуванню стійких умінь і навичок в усно­му мовленні сприяють ігри різного типу, що проводяться під час свята, де учні можуть активно використовувати мовний матеріал. Ігрові ситуації викликають великий інтерес у дітей і підвищують їхній освітній рівень.

    Це можуть бути казки для включення їх у будь-яке свято або окремого використовування у вигляді короткої виста­ви. Це, безумовно, відкриває широке поле діяльності для будь-якого вчителя, який прагне зробити навчання англійської мови більш цікавим.

    Звісно, підготовка до свята починається задовго до нього. Спо­чатку йде систематизація наявного матеріалу, багато прочитується, запам'ятовується, обговорюється з учнями. Потім планується са­ма підготовка. За місяць до свята треба починати розповідати про нього: історію, зародження, розвиток. Крім того, на уроках учні ознайомлюються з тематичною лексикою. Заздалегідь слід детально продумати хід свята, підготувати декорації, ілюстрації, знайти музику, костюми, розподілити ролі між учнями. Залежно від змісту свята, деякі його моменти треба репетирувати, а решту зробити сюрпризом для дітей. Це повинен вирішувати вчитель, ретельно попрацювавши зі сценарієм свята.

     Якщо є бажання урізноманітнити свято, вірші можна чита­ти під будь-яку відповідну мелодію, а ситуації, які описуються головними героями, можна заздалегідь намалювати і показувати протягом читання вірша або співу пісні.

      Загалом, педагогічний досвід підказує, що кількість дітей, які охоче беруть участь у позакласних заходах, підвищується. На уроках англійської мови вони відчувають себе впевненіше, успішними та здібними. А чим активніша участь учнів у конкур­сах та іграх під час проведення свята, тим вища якість їхніх знань і самооцінка. Таким чином, використання різноманітних методів позакласної роботи сприяє підвищенню мотивації й інтересу до предмета, що вивчається.

 

Успіхів вам у проведенні цікавих свят!